שיווק VS מכירות
אם תחפשו בגוגל את המילים שיווק או מכירות, תופתעו לראות שהמילה “מכירות” עוקפת את שיווק והכל נובע בסה”כ מהעובדה שיש מכירות חיסול למשל ואין שיווק חיסול, אבל בנושאים אלה captain  obvious ירחיב…
כן, אז למה ומדוע אני כותב את זה? אני נוטה לחלק את עובדי הענף המדובר לשתי קטגוריות, מקצוענים, כאלה שיודעים לשכנע אדם אחר לבצע רכישה ושאר הכלומניקים. אי אפשר לשכנע אדם לקנות משהו אם אין למוכר מושג, מה המוצר. אם אכן מתבצעות המכירות, סימן השיווק עובד (הכוונה כאן למכלול של פרסום, תדמית, מוניטין ובסיס לקוחות) ולא הצוות שמוכר, אבל יש כאלה שלא מאמינים לכך וככה החברה שלנו מגיע למצב שבו השוק מוצף ב”תותחי מכירות” שיודעים רק לבקש תוספות שכר ולהתגאות בדברים שלא באמת קיימים. במילה אחת – עובדים עלינו.
אני אישית מכיר איש שיווק טוב אחד בלבד מתוך עשרות שיצא לי להכיר.