EBAY – בעד ונגד
מנקודת מבט של הקונה הכל ברור – מצאת מוצר, קראת את כל האותיות הקטנות, את תיואר המוצר ובדקת את הרייטינג של הסוחר – אם הכל תקין, לאחר התשלום (בדרך כלל פייפאל) מתחיל השלב של ההמתנה למוצר המיוחל.
מנקודת מבט של המוכר – הבעיות רק מתחילות, EBAY מתחשבת שווקים גדולים בלבד, לכן אם עולה לכם לשלוח חבילה קטנה בEMS סך הכל כ170 ש”ח – הבעיה שלכם, יש מחלקות שבהם לא יאפשרו לכם לציין מחיר משלוח שכזה מכיוון שזה “לא מקובל”. כמובן שגם יש לא מעט רמאים שקונים פריט, מדווחים על חוסר תקינותו וכך זוכים במחלוקות שהם פותחים. כמוכר זה בדרך כלל משאיר אתכם בלי כסף ובלי מוצר.
עוד דבר, אם רק החלטתם למכור דברים בEBAY – ברוב המקרים תקבלו את הכסף הן עבור המשלוח והמוצר רק לאחר כ3 שבועות וגם זה בתנאי שהקונה קיבל את הפריט והשאיר תגובה חיובית.
סך העמלות שתשלמו הוא כ15%, כן, כן, 15 אחוז. כלומר איביי ייקח עמלה שנקראת (final value fee) של 10% ופייפאל ייקחו כחמש אחוז מסך העברה.